Lečenje kanala korena zuba

Lečenje kanala korena zuba je ključni stomatološki postupak koji se koristi kada je pulpa zuba, koja sadrži nerve i krvne sudove, inficirana ili oštećena. U stomatološkoj ordinaciji Art of Smile u Novom Sadu, ovaj postupak se izvodi sa najvećom pažnjom i stručnošću, koristeći najsavremenije metode i tehnike.

Heroja Pinkija 18, 21000 Novi Sad

Kada se vrši lečenje kanala korena zuba?

Lečenje kanala korena zuba je specifičan stomatološki postupak koji se obavlja u nekoliko situacija koje zahtevaju posebnu pažnju: Duboki karijes: Kada karijes prodre do pulpe zuba, bakterije mogu dovesti do infekcije i upale, što zahteva lečenje kanala korena zuba. Trauma zuba: Udarci ili povrede zuba, poput pukotina ili fraktura, mogu oštetiti pulpu i učiniti neophodnim lečenje kanala. Ponovne infekcije: Ako se zub koji je prethodno lečen ponovo inficira, može biti potrebno ponoviti postupak lečenja kanala korena zuba. Nekroza pulpe: U slučajevima kada pulpa zuba odumire zbog nedostatka krvi, lečenje kanala korena zuba je neophodno da se ukloni mrtvo tkivo i spreči širenje infekcije. Preparacija za veće stomatološke procedure: Ponekad je lečenje kanala korena neophodno kao pripremna faza za druge stomatološke procedure, kao što je postavljanje krunice. U svakoj od ovih situacija, lečenje kanala korena zuba je ključno za očuvanje zuba i sprečavanje daljeg propadanja i gubitka zuba.

Kako se vrši lečenje kanala korena zuba?

Lečenje kanala korena zuba obuhvata nekoliko koraka. Prvo se vrši temeljna dijagnostika, uključujući rendgenske snimke. Nakon toga, zub se anestezira, otvara i uklanja inficirano tkivo. Kanali se zatim čiste, oblikuju i puni materijalom koji sprečava buduće infekcije.

Pulpitis – upala zubnog živca

Pulpitis, poznat kao upala zubnog živca, je često stanje koje može izazvati značajnu nelagodnost i bol. U stomatološkoj ordinaciji Art of Smile u Novom Sadu, ovom stanju pristupamo sa ozbiljnošću, s obzirom na to da može biti predznak potrebe za daljim lečenjem zuba, uključujući lečenje kanala korena zuba. Pulpitis se najčešće javlja kao rezultat dubokog karijesa koji dopire do pulpe zuba. Drugi uzroci uključuju dentalne traume, kao što su udarci ili lomovi zuba, kao i eroziju zuba zbog prekomerne upotrebe abrazivnih četkica ili jake hrane i pića. Simptomi pulpitisa variraju, ali najčešće uključuju bol koji može biti oštar, pulsirajući ili dugotrajan. Bol se može pogoršati pri uzimanju toplih ili hladnih napitaka i hrane. U nekim slučajevima, pulpa može biti toliko oštećena da izaziva konstantan bol, čak i bez spoljnih podsticaja. Lečenje pulpitisa u Art of Smile fokusira se na uklanjanje uzroka upale, što može uključivati uklanjanje karijesa i postavljanje plombe, ili u težim slučajevima, lečenje kanala korena zuba. Cilj lečenja je da se ukloni izvor infekcije i obnovi zub, sprečavajući potrebu za njegovim uklanjanjem.

Gangrena zuba

Gangrena zuba predstavlja ozbiljno stanje u kojem dolazi do odumiranja zubnog tkiva, obično kao posledica napredovanja infekcije. U stomatološkoj ordinaciji Art of Smile u Novom Sadu, posebnu pažnju posvećujemo tretmanu i prevenciji gangrene zuba, kako bi se sačuvalo zdravlje pacijentovog oralnog sistema. Gangrena zuba obično nastaje kada infekcija, koja počinje u pulpnom tkivu zuba, napreduje nelečena. Ovo može biti rezultat dubokog karijesa, zubne traume, ili neuspešnog prethodnog endodontskog tretmana. Kada se infekcija proširi, zubni živac odumire, a tkivo zuba postaje nekrotično. Simptomi gangrene zuba mogu uključivati jak, pulsirajući bol, promenu boje zuba, osećaj pritiska i nelagodnosti unutar zuba, kao i eventualno oticanje i formiranje apscesa u okolnim tkivima. U nekim slučajevima, pacijenti možda neće osećati bol, što gangrenu zuba čini posebno opasnom.

Vađenje živca

Vađenje živca, poznato i kao endodontsko lečenje ili lečenje kanala korena zuba, je stomatološki postupak koji se obavlja kada je zubni živac (pulpa) zuba oštećen, upaljen ili inficiran. U stomatološkoj ordinaciji Art of Smile u Novom Sadu, ovaj postupak se izvodi s ciljem očuvanja zuba koji bi inače možda morao biti izvađen. Postupak vađenja živca počinje sa detaljnom dijagnostikom, uključujući rendgenske snimke, da bi se utvrdio obim oštećenja. Pod lokalnom anestezijom, stomatolog pristupa pulpnom tkivu kroz otvor na vrhu zuba. Inficirano ili oštećeno pulpno tkivo se zatim pažljivo uklanja, a kanali korena se čiste i oblikuju. Nakon čišćenja, kanali se puni specijalnim materijalom koji sprečava ponovno inficiranje. Nakon vađenja živca, zub može biti privremeno osetljiv i pacijenti se savetuju da izbegavaju žvakanje na strani gde je izvršen zahvat dok se ne oporave. Važno je pratiti sve upute stomatologa i održavati dobru oralnu higijenu.

Nega nakon lečenja kanala korena zuba

Nakon lečenja kanala korena zuba, pravilna nega i pažnja su ključni za brz i uspešan oporavak. U stomatološkoj ordinaciji Art of Smile u Novom Sadu, pacijentima pružamo detaljne upute o postupcima nege kako bi se osiguralo optimalno zaceljenje i očuvanje zuba.

Odmah nakon tretmana

Neposredno nakon lečenja kanala korena zuba, normalno je osećati blagu nelagodnost ili osetljivost u tretiranom području. Preporučuje se izbegavanje žvakanja ili grickanja na strani na kojoj je zahvat izvršen dok ne prestane dejstvo lokalne anestezije, kako bi se izbegle slučajne povrede.

Oralna higijena

Održavanje dobre oralne higijene je ključno nakon lečenja kanala korena. Pacijenti bi trebalo redovno da peru zube i koriste zubni konac, ali nežno oko tretiranog područja kako ne bi izazvali iritaciju ili povredu. Izbegavanje agresivnog četkanja u blizini tretiranog zuba se takođe preporučuje.

Ishrana

U prvim danima nakon tretmana, preporučuje se konzumiranje mekše hrane i izbegavanje grickalica i tvrde hrane koja može oštetiti privremenu plombu ili tretirani zub. Takođe je poželjno izbegavati vrlo vruću ili hladnu hranu i piće koje mogu izazvati osetljivost.

Lekovi protiv bolova

Ukoliko dođe do bolova nakon tretmana, mogu se uzimati lekovi samo uz odobrenje stomatologa.

Praćenje i kontrolni pregledi

Praćenje stanja tretiranog zuba i redovni kontrolni pregledi su neophodni kako bi se osiguralo da se zub pravilno oporavlja. Ukoliko dođe do bilo kakvih neobičnih simptoma, kao što su jaki bolovi, oticanje ili krvarenje, neophodno je odmah kontaktirati stomatologa. U Art of Smile, naš cilj je da svaki pacijent doživi uspešan oporavak nakon lečenja kanala korena zuba, uz kontinuiranu podršku i stručno savetovanje.

Lečenje kanala korena zuba iskustva

Pacijenti u Art of Smile često dele pozitivna iskustva nakon lečenja kanala korena zuba, ističući profesionalnost, efikasnost i minimalnu nelagodnost tokom i nakon tretmana.

Lečenje kanala korena zuba cena

Cena lečenja kanala korena zuba u Art of Smile zavisi od složenosti slučaja i vrste potrebnih procedura. Detaljne informacije o cenama dostupne su na konsultacijama, gde se pacijentima pruža jasna slika troškova tretmana.

Šta naši pacijenti govore o nama...

Alex Smirnoff
2023-02-23
Новые зубы и благодарность. Более трёх месяцев был клиентом. По итогу вышел с новыми зубами и сильно изменил своё мнение о современной стоматологии
BrZeSr
2022-11-19
Preljubazni doktori i osoblje, odlično rade! Bezmetalne krunice su top! Sve pohvale!
Kal El Rukavina
2022-11-15
Za prvi put, odlično!
MAJA KOVAČEVIĆ
2022-08-13
Nakon mnogo traganja i niz losih iskustava, pronasla sam stomatolosku ordinaciju u kojoj su me docekali strucni i profesionalni doktori i dobri ljudi. U ordinaciji Art of smile ce vam vrhunski strucnjaci prvo sve objasniti, a zatim ce vam se posvetiti i resiti vas problem na najbolji moguci nacin, uz maksimalno strpljenje za sva vasa pitanja i nedoumice. Atmosfera u ordinaciji je izuzetno prijatna i svaki strah nestaje, a sto je najbitnije izaci cete sa osmehom. Ja sam pronasla stomatologe za ceo zivot za moju porodicu i mene. Od srca preporucujem Art of smile i divne dr Ivana i dr Igora!
Nikola Cimesa
2021-12-22
Sve pohvale, sjajna je usluga. Ovo je najbolja stomatoloska ordinacija u kojoj sam do sada bio. Od srca ih preporucujem!

Zakaži pregled